אודות

  • עדכונים אחרונים

    • 27/06/2016

      בתחילת יולי תיפתח קבוצת בוקר במודיעין (משולבת עם קבוצת הערב)
    • האימונים בימי חמישי בשעה 5:30 בבוקר + אימון ערב (ניתן לבחור את היום, וניתן גם להצטרף למסלול של 3 אימונים בשבוע).
      בואו להתנסות (ללא כל התחייבות) בשיטת האימון הייחודית שפיתחנו "אימון אישי בקבוצה". 
      תוכנית אישית ומעקב התקדמות אחר כל מתאמן.
      מתאים לכל הרמות.
      לפרטים - 054-7370789 או במייל amir@run4life.co.il

    • 03/04/2016

      נפתחה קבוצת ריצה חדשה בתל אביב (פארק הירקון וגן אדית וולפסון)
    • שיטת אימון ייחודית שפיתחנו "אימון אישי בקבוצה".

      תוכנית אישית לכל מתאמן/ת ומעקב התקדמות.

      מתאים לכל הרמות.

      ימי שני ורביעי בערב.

      לפרטים: אמיר - 054-7370789 או באימייל: amir@run4life.co.il

    • 19/10/2015

      "מועדון ה-21" של דרך הריצה
    • לאחרונה פתחנו מועדון לאוכלוסיית רצי חצי מרתון (21 ק"מ) ומעלה.

      במסגרת המועדון אנחנו מקיימים ריצות נפח ארוכות (טיולי ריצה) במקומות שונים בנופיה הקסומים של ארצנו.

    • 19/10/2015

      למצטרפים חדשים לאימון בשיטת "אימון אישי בקבוצה" בת"א, מודיעין ור"ג - אימון התנסות ללא תשלום

    • לפרטים:  התקשרו ל- 054-7370789 או כתבו ל- amir@run4life.co.il


שם:
טלפון:
דוא"ל:
תוכן ההודעה:
  • פילוסופיית האימון שלי

    "דרך הריצה" היא תוכנית שאותה פיתחתי לאימון ולהוראת הריצה. מדובר בתוכנית ייחודית, השונה עד מאוד מהמקובל במרבית קבוצות הריצה.
    השם "דרך הריצה" מבטא את תפיסת עולמי הרואה בריצה דרך חיים ומרכיב מרכזי במכלול הוליסטי הרבה יותר רחב מריצה לכשלעצמה.
    השם גם מצביע על כך שהדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. השגת יעדים מבלי ליהנות מהדרך היא מבחינתי החמצה גדולה.
    בסדנאות של "דרך הריצה" ישולבו אלמנטים משיטות מקובלות באימוני ריצה (כמו טכניקה נכונה, שיפור היכולות האירוביות, חיזוק והגמשת הגוף ועוד), אולם לא פחות מכך תהיה התייחסות רבה למכלול התחומים שיש להם קשר ישיר לריצה ולבריאות בכלל, כמו: תזונה, נשימה, מניעת פציעות, שינה, רוגע והנאה.

    הרמב"ם, שהיה בין השאר רופא דגול שהקדים את זמנו, פירש את המילה בריאות באופן הבא:
    בולם
    רוגזו
    יפחית
    אוכלו
    ויגביר
    תנועתו
    הרמב"ם התייחס לשלושת המרכיבים של בריאות: נפש, תזונה ופעילות גופנית.
    סדנאות "דרך הריצה" יתמקדו בכל שלושת המרכיבים הללו.


    למה דווקא ריצה?

    ישנם מחקרים רבים מספור המוכיחים את מעלותיה הרבות של הריצה לבריאותנו הפיזית, המנטאלית והקוגניטיבית.
    אין ספק שכמעט כל ענף ספורט שבו נעסוק יתרום לשיפור בריאותנו (ואכן, מומלץ מאוד לגוון ולעסוק בענפי ספורט שונים ולא רק בריצה).
    אולם לענפי הספורט שמפתחים את יכולותינו האירוביות (סיבולת לב-ריאה) יש תרומה רבה באופן מיוחד לבריאות, ומבין כל ענפי הספורט האירוביים, ענף הריצות הארוכות הוא אחד משני הענפים התורמים ביותר לשיפור יכולת זו (הענף השני הוא סקי למרחקים ארוכים). הריצה תורמת לשיפור היכולת האירובית יותר משחייה, הליכה, רכיבה או כל ענף אירובי אחר.
    הנה כמה דוגמאות להמחשה של יכולת צריכת החמצן המרבית (צח"מ), שאליה מגיעים (בממוצע) ספורטאים מענפי ספורט שונים (ביחידות של מ"ל לק"ג לדקה):
    סקי למרחקים ארוכים 81-83
    ריצה למרחקים בינוניים וארוכים 80-82
    רכיבה על אופניים 75
    חתירה 62-64
    ריצה למרחקים קצרים (עד 400 מ') 54-56
    הרמת משקולות 50-52

    הריצה תורמת רבות להפחתת הכולסטרול הרע (LDL) ולהעלאת הכולסטרול הטוב (HDL), להפחתת הטריגליצרידים, לשיפור עבודת הלב וייעולה, לשיפור בתפקוד הריאות, לשיפור ביכולת הגוף לספק חמצן לכל תאי הגוף, להפחתת הדופק, להפחתת משקל (למי שזקוק לכך), לחילוף חומרים טוב יותר, לחיזוק העצם ולהפחתת תחושת העייפות והחלפתה באנרגטיות רבה. אלה הם רק חלק מסך מרכיבי התרומה הפיזית של הריצה לגופנו. לכך יש להוסיף את התרומה העצומה לנפשנו ולמוחנו (מנטאלית וקוגניטיבית), אשר הוכחו בלא מעט מחקרים.
    את כל אותן מעלות של הריצה, ניתן לחוש (ו/או לבחון בבדיקות דם) כבר לאחר תקופה קצרה של אימונים.
    לא בכדי הפכה הריצה בשנים האחרונות לטרנד כל כך גדול. רבים מהאנשים שטעמו מהעולם הזה, פשוט נשבו בקסמיו והתמכרו (במובן החיובי של המילה).


    ומה בנוגע לפציעות?

    ובכן, יש לי בעבורכם בשורה טובה ובשורה רעה.
    הבשורה הרעה היא שאני לא מכיר אף רץ (מקצוען או חובב) שלא חווה - אם לא פציעה של ממש, לפחות כאבים כאלה ואחרים במהלך קריירת הריצה שלו.
    פציעות וכאבים הם כנראה חלק בלתי נפרד מהעיסוק בכל ענף ספורט, לא רק בריצה. הדבר נכון לא רק לגבי ספורטאים, אלא גם לגבי מוסיקאים, עובדי כפיים בחקלאות ובתעשייה, ובעצם כל מי שעוסק בפעילות גופנית שיוצרת עומס על אזור מסוים של הגוף באופן בלתי פרופורציונאלי.
    הבשורה הטובה היא שיש הרבה מאוד מה לעשות על מנת למנוע כמעט לחלוטין כאבים ופציעות. בעיני, זוהי אחת מהמטרות החשובות ביותר של סדנאות "דרך הריצה".

    אני יכול לשתף אתכם בניסיוני האישי:
    רגל ימין שלי לוקה בבעיה מבנית מולדת. כשהתחלתי לרוץ, סבלתי כל העת מכאבים מטרידים. מיותר לציין שרצתי באותו זמן ללא הכוונה מקצועית מתאימה וללא הקפדה על הכללים, שהיום אני מודע להם מאוד ומקפיד לפעול על פיהם. למדתי לרוץ ללא כל כאב, למרות שהגברתי מאוד את מרחקי הריצות שלי ואת הקצב. יתרה מכך, מצב הברך שלי היום טוב יותר מכפי שהיה בטרם התחלתי לרוץ, כתוצאה מחיזוק הרגל והגמשתה, כך שאפשר לומר שלא רק שהריצה לא פגעה בברך שלי, אלא שהיא אפילו היטיבה עמה.
    אין זה אומר שאף פעם לא אפצע בעתיד. איש מאיתנו, גם המנוסה ביותר, אינו חסין מפני פגיעות. אבל אני משוכנע שבמקרה של פגיעה עתידית, אדע מה לעשות על מנת לפתור את הבעיה לפני שהיא תהפוך לחמורה.

    ובכל מקרה, אם תשימו על כף המאזניים את יתרונות הריצה כפי שפורטו לעיל, לעומת החשש מפציעה או כאב כזה או אחר ברגל, אין ספק מה יגבר...


    למי נועדה הריצה?

    כמעט כל אחד מאיתנו מסוגל לרוץ, אלא אם כן הוא סובל ממגבלה בריאותית שמונעת זאת ממנו (בעיית ברכיים, כדוגמת זו שיש לי, איננה מגבלה שצריכה למנוע ריצה, אולם היא בהחלט מצריכה תשומת לב מיוחדת).
    אני ממליץ לרוץ גם (ואולי במיוחד) למי שבמצבו הנוכחי לחלוטין אינו מסוגל לרוץ אפילו 2 דקות. כמו כן, אין כמו ריצה למי שצריך ורוצה לרדת במשקל.
    זכרו - ריצות ארוכות הן ענף ספורט שמצריך הרבה סבלנות והתמדה.
    ריצה למרחקים ארוכים היא קודם כל עניין של אופי, ורק אחר כך של כישרון.

    "גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד" (מאו לסה לונג).


    אימון אינטיליגנטי:

    “Successful training is intelligent training. Intelligent training is knowing the 'why' of an exercise, as well as the ‘what' and ‘how' ”.
    (Arthur Lydiard)
    ובתרגום חופשי:
    אימון מוצלח הוא אימון אינטליגנטי. אימון אינטליגנטי הוא אימון שבו אנו מבינים לא רק את ה'מה' ואת ה'איך', אלא לא פחות מכך את ה'למה'.

    המשפט החכם הזה, שאותו טבע אחד מגדולי מאמני הריצה בכל הזמנים, מהווה מוטו בעבורי, אותו יישמתי בפיתוח תוכנית "דרך הריצה".

     

    אודות
    מידע על הסדנאות
    מי אני